Translate

Tuesday, November 23, 2010

රුක්ෂිලා වෙත්තිමුණි සොයුරියගේ කවිය ගැන මට හිතෙන හැටි.







නෂ්ටප්‍රාප්ත වූ 
බලාපොරොත්තු 
පොදි බැඳගත් 
දඟකාර 
සිතින් බැඳි 
හදවත 
මල කෑ
සීතල 
යකඩ අවුලකින් 
ගැඹුරටම හාරා 
සිනාසෙයි 
මටම.... 




Wipula Sumanasekera
රුක්ෂිලා ඈත්තෙන්ම කිසියම් නැවුම් බවක් - කලාත්ම බවක් - හෘදයාංගම බවක් - සංවෘත (විවෘත නැති) ස්වභාවයක් තියෙනවා... ඉහතින් ශාමෙන් සඳහන් කර ඈති අදහස මා තුළත් ඈතිවෙනවා. විටෙක මා මෙහි කවි නිර්මාණ ඉදිරිපත් කරන අනුරාධා තුළද මේ පසුගාමීත්වය දකිනවා... පසුගිය නිර්මාණ කීපකදීම මා ඈයගේ කවි කියවා අදහස් නොදැක් වූයේ එබැවින්....

ඔබේ නිර්මාණය යටින් දිවයන්නේ, ගුප්ත පසුගාමී, අසුබවාදී බවක්.... මෙතැනින් ඔබ වෙනස්විය යුතුයයි හැඟෙයි.... එය අපට කළ නොහැකියි.

මං මෙහෙම අහන්නම්... මේ නිර්මාණය කියවන සහෘදයෙකුට ඔබ තිලිණ කරන ආනන්දය කුමක්ද ? ආනන්දයක් නොවන්නේ නම් ප්‍රඥාව ගැන කවර නම් කතාවක්ද ?

ජීවිතයේ යථාර්ථය වටහාගන්නත්, එය ඔබ ඈතුළු සියළුම හුදීජනයාගේ හා සහෘදයන්ගේ සුබවාදී ඉදිරිගමනේ පුගතිය පිණිසත් ඉවහග් කරගත හැකි , අන් කවරෙකුටවත් නොමැති තරමේ රැකියාවකි ඔබ කරන්නේ. නැ
ද්ද ? ඔබ ඒ රැකියාවේ අරමුණ හරිහැටි වටහාගත්තා ද? ඔබ ඉතිහාසය ගොඩගන්නේ වැළපෙන්නටද ? පසුතැවෙන්නට ද? එසේනම් වහාම ඔබ වෙනත් සුදුසු රැකියාවක් තෝරාගන්න....

මං මේ සියල්ල පැවසුවේ ඔබට, ඔබේ නිර්මාණයන්ට හා ඔබ තුළ ඈති නිර්මාණ හැකියාවන්ට ඈති ආදරය නිසා මිස අනාදරයෙන් නම් නොවන බව කරුණාවෙන් වටහාගන්නේ නම් මැනවි. මං කෙළින් කියනවා... ඒකට ව්‍යංගයක් නෑ...



Wipula Sumanasekera
සිතුමිණි, මා රුක්ෂිලාට පමණක් නොව කාටවත් වැටකොටු බැන්දා හෝ තහංචි දැම්මා නොවේ...මා කතා කලේ රුක්ෂිලා ගැනද නොවේ... මා කතා කලේ රුක්ෂිලා විසින් කරන ලද නිර්මාණය ගැන හා එකී නිර්මාණයේ නිරුපණය කරන චරිතය ගැන මෙන්ම එහි මානසික ස්වභාවය ගැනය. විප්‍රලම්භ සෘංගාරය ගැන විවාදයක් නැත. මේ එවැනි නිර්මාණයක්ද ? එසේනම් එතුළින් සහෘදයෙකුට ළඟාවිමට ඉඟිකරන - දිරිදෙන අන්තය කුමක්ද යන්නයි මා ප්‍රශ්න කළේ.

රෝමියෝ ජූලියට් ඈතුළු සියළුම ඛේදාන්ත පසුගාමී - අසුබවාදී නිර්මාණද ? එවා අවසානයේ සහෘදයන්ට එල්ල කරන්නේ අසුබවාදී, පසුගාමී වැළපීමක් පමණ ද? මා එසේ පවසා ඈද්ද ? ඒවැනි නිර්මාණ වළලා දමන්න යයි මා පවසා ඈද්ද ? එවැනි නිර්මාණ ඈත්තටම අසුබවාදීද ?

රුක්ෂිලාට සුබවාදී කවි ලියන්නයයි මා පවසා නැත. ඔබ කියනා පරිදිම විප්‍රලම්භ රස නිෂ්පත්තිය මා
ප්‍රතික්ෂේප කළේ ද නැත. යමක් රස විඳිනා කෙනෙකුට ඒ පිළිබඳව යමක් සෘජුව පුකාශ කිරීමේ අයිතියක් ඈත. මා කළේ එයයි. රුක්ෂිලා මට ඕනෑ කවි ලිවිය යුතුයයි කීවා නොවේ.

එහෙත් ඈය වෙනස්විය යුතු බවද, එය ඈය විසින්ම කළ යුතු බවද පැවසීමී. එය පිළිගැනීම හෝ නොගැනීම ඈ සතුය. මං දෙවියන්වහන්සේ නම් නොවෙයි. අතීතය ගැන වැළපීම හා එහි සිරවී සිටීම නිවැරදි නම් ඔබ ද, ඔබ අනුමත කරන කවි කිවිඳියෝ ද එහිම ඈලී ගැලී, වැළපි වැළපී සිටින්න. එය රුක්ෂිලා ද තෝරාගන්නේ නම් එය ඈගේ කැමැත්ත හා නිදහසය. එයට පක්ෂව හා ප්‍රතිවිරුද්ධව අදහස් දැක්වීම මා ඈතුළු අනෙක් අයගේ කැමැත්ත හා නිදහසය. එම නිදහස මට නැත්නම්, මෙලෙස අදහස් දැක්වීමේ පලක්ද නැත. ඔබටද පෙරලා මගෙන් පුශ්න කිරීමේ නිදහසද නැති බව කරුණාවෙන් සලකන්න.
Wipula Sumanasekera
‎@ සිතුමිණි -  මා එසේ ඉල්ලා නැත. මා කලේ ඈගේ නිර්මාණයේ මට හැඟෙන, නොහැඟෙන දේ ප්‍රශ්න කිරීම පමණි. මා නිසාම, මා කියනා පරිදිම ඈය වෙනස්වි යුතුයයි බල කිරීම ද නොවේ. ඔබ මගෙන් කළ ලෙසින්ම, මා ඈගෙන් පුශ්න කිරීම පමණි. ඈ ගැන තීරණයක් ගැනීම ඈයට භාරයි. ඈ...ගේ නිර්මාණ අපට සාපේක්ෂව රසවිඳීම හෝ අදහස් පුකාශ කිරීම හෝ නොකිරීම අපගේ කාර්යයකි.

අමතක වූ එක් දෙයක් කියමි... අදහස් දක්වන අපගේ සියළු අදහස් අපට සාපේක්ෂය. ඒ පිළිබඳ විවාද කරනවාට වඩා මූලික නිර්මාණය ගැන රසවිඳීමක් කිරීමයි අප කළයුත්තේ. එයයි මා සැම විටම කරන්නේ සහ අගය කරන්නේ. අප එතැනින් නතර වී රුක්ෂිලා වැනි කවි කිවිඳියන්ට තමන්ගේ සිතැගි අනුව අප කියන දේවල් පිළිගෙන හෝ නොපිළිගෙන සිය නිර්මාණයන් කරගෙන යන්න ඉඩදෙමු.
අපි ඒවා - එම නිර්මාණ - අපිට රුචි පමණින් රස විඳිමු. වි​​වේචනය කරමු. නමුත්, විවේචන හා අදහස් විවේචනයෙන් වළකිමු. 
((( මෙය විවේචනයට හා විවාදයට විවෘතයි... රුක්ෂිලාගේ කවිය පසෙක ලා විවේචන හා විවේචක විවේචනයට ගියාම රුක්ෂිලාගේ කවියට සිදුවන්නේ අසාධාරණයක්. ඒ නිසයි පාරෙන් පිට පැන මෙතෙන්ට ආවේ. )))

1 comment:

  1. විපුල අයියා.....
    ස්තූතියි ඔබ කළ මේ අපූරු වෑයමට.
    මට හරිම සතුටුයි මගේ සිතුවිල්ලක් ඔස්සේ මේ වටිනා බ්ලොග් එක නිර්මාණය වුණාට.
    පෙන්වා දෙන්න අඩු පාඩු. ඔබ මට වඩා බොහෝ අත්දැකීම් ඇත්තෙක්.ඒ නිසා ඒ අදහස් ඉතා වටිනවා.
    සිතුමිණි අයියාටත් හදවතින්ම ස්තූතිවන්ත වෙනවා මේ සංවාදයට මුල පිරුවාට. ඔහුගේ අදහසත් සමඟ විපුල අයියාට ඇතිවෙච්ච මේ අපූරු සිතුවිල්ල විශිෂ්ටයි.

    ReplyDelete